Τα τελευταία χρόνια διεθνώς οι γυναίκες καριέρας, σε υψηλές θέσεις – First Line Managers- έχουν θέσει ως προτεραιότητα την ενδυνάμωση και την ευεξία της σωματικής και της ψυχικής υγείας των εργαζομένων.
Διεθνείς έρευνες έχουν δείξει:
- 91% των εργαζόμενων εκμυστηρεύτηκαν ότι βάζουν στόχους για το well-being τους.
- 68% των εργαζόμενων και 81% ανωτάτων διοικητικών στελεχών αναφέρουν ότι η φροντίδα της ευημερίας τους είναι πιο σημαντική από την εξέλιξη της καριέρας τους.
- 44% των εργαζόμενων είπαν πως βίωσαν «αρκετό» στρες στην καθημερινότητά τους, πριν ξεκινήσουν το course ευεξίας.
- Βάσει εκτιμήσεων του κλάδου, υπάρχει κέρδος ύψους $1.47 για κάθε δολάριο που δαπανείται σε πρωτοβουλίες σχετικές με το corporate wellness.
Οι γυναίκες managers πιο συχνά, με προτεραιότητα και πολύπλευρα αναζητούν εναλλακτικές ευεξίας και παρακινούνται να εντάξουν και να ενταχθούν σε αντίστοιχα προγράμματα με κίνητρο την ενδυνάμωση της σωματικής και ψυχικής υγείας τους, των εργαζομένων και των συναδέλφων τους.
Στην Ελλάδα έχει παρατηρηθεί πως και οι άντρες της C- SUITE όπως και οι γυναίκες έχουν έντονο ενδιαφέρον και αναζητούν λύσεις και προτάσεις αυτοβελτίωσης με ιδιαίτερη έμφαση στην σωματική ευεξία, καθώς η ψυχική και η πνευματική ευεξία είναι πιο προσωπικό θέμα.
Πόσο μπορεί όμως να βοηθήσει η ενασχόληση και η εξεύρεση τρόπων διασφάλισης της προσωπικής ευεξίας στην συνολική ευεξία ενός εργαζόμενου?
Ποιος είναι ο βαθμός διάδοσης και θετικής επίδρασης όταν η ενασχόληση αυτή γίνεται μέσα από προγράμματα στο εταιρικό περιβάλλον, μέσα από δράσεις που έχουν σαν στόχο την βελτίωση της καθημερινότητας των εργαζομένων?
Όσο περνάει ο καιρός είναι εξαιρετικά σημαντικό το ότι και οι άντρες στη Διοίκηση των εταιρειών ακολουθούν συνειδητοποιημένα την τάση αυτή, αν και οι γυναίκες managers είναι αυτές που συνήθως αναζητούν και παίρνουν την απόφαση να προσφέρουν προγράμματα αυτοβελτίωσης – και μάλιστα σε μεγάλη κλίμακα.
Συγκεκριμένα έχει παρατηρηθεί ότι και οι άντρες διευθυντές θεωρούν επιτακτική ανάγκη την επίσπευση και υλοποίηση προγραμμάτων που προκαλούν το ενδιαφέρον και οδηγούν εύκολα και συνεχόμενα τους εργαζόμενους στην άμεση συμμετοχή και αξιοποίησης τους.
Τι αφορούν όμως αυτά τα προγράμματα ευεξίας?
Κατόπιν επικοινωνίας της εξειδικευμένης εταιρείας προγραμμάτων ευεξίας YooDOo καταγράφηκαν οι τοποθετήσεις στελεχών αγοράς για το πως πάρθηκε η απόφαση στις εταιρείες τους να προσφέρουν προγράμματα ευεξίας στους εργαζόμενους τους.
Ελεάνα Σβορώνου | BNP Paribas SA, Athens branch | HR Business Partner | Marketing & Communications Manager
H BNP Paribas SA σε συνεργασία με την εταιρία YooDOo Corporate Wellness έχει υλοποιήσει προγράμματα ευεξίας για τους εργαζομένους της.
Η δύναμη της ισορροπίας στις μέρες μας, καθώς και η υποστήριξη των υπαλλήλων μας σε σωματικό και ψυχικό επίπεδο είναι πρωταρχικής σημασίας.
Τα προγράμματα αυτά συμβάλλουν στην αποδοτικότητα και στη σύνδεση των ομάδων.
Τάσος Τσουμάνης | NOVA | Executive Director – HR
Τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό η δύναμη των εταιρικών προγραμμάτων ευεξίας μας έχει δείξει ότι αποτυπώνει ένα πιο υγιές περιβάλλον εσωτερικά στην εταιρία.
Από τον ρόλο του ανθρώπου που ασχολείται με το ανθρώπινο δυναμικό θα έλεγα πολλές φορές μας έχει βοηθήσει ένα πρόγραμμα ευεξίας γιατί μας λύνει πολλά θέματα όπως ο απουσιασμός που παρατηρείται έντονα ιδιαιτέρως σε έναν μεγάλο οργανισμό.
Η παραγωγικότητα είναι επίσης κάτι που εμφανώς έχουμε παρατηρήσει ιδιαιτέρως κατά την διάρκεια υλοποίησης των προγραμμάτων εταιρικής ευεξίας.
Σημαντικό είναι κάθε αρμόδιος που ασχολείται στην διαμόρφωση του προγράμματος να επιλέγει σωστούς και πιστοποιημένους συνεργάτες όπως η YooDOo Corporate Wellness.
Έμιλυ Χείλαρη | BMW GROUP HELLAS | HR MANAGER
Κάθε εταιρία που σέβεται τα στελέχη της αξίζει να μάχεται ώστε να δημιουργεί και να υλοποιεί προγράμματα ευεξίας.
Με την YooDOo προσπαθούμε να υλοποιούμε αντίστοιχου τύπου προγράμματα όσο το δυνατόν με μεγαλύτερη συχνότητα.
Η διαμόρφωση κουλτούρας ειδικά αν έχεις να συνδυάσεις πολλαπλές και διαφορετικού τύπου θέσεις εργασίας μπορεί να εξυπηρετηθεί καλύτερα μέσα από ένα κοινό πρόγραμμα εταιρικής ευεξίας.
Παρατηρούμε ότι η ευεξία ανήκει σε όλους και κυρίως στους ανθρώπους που πιστεύουν ότι δεν έχουν κοινά στοιχεία μαζί της. Έτσι το σύνολο και κατ’ επέκταση η εταιρία αποκτούν δυνατά στοιχεία σύνδεσης.
Τα παραπάνω προγράμματα σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν από την εταιρεία YooDOo Corporate Wellness στο πλαίσιο των corporate υπερησίων ευεξίας που προσφέρει από το 2018 για αυτό και μιλήσαμε με τη Στέλλα Σαμαρτζή ιδρύτρια της YooDOo Corporate Wellness για να μας μυήσει στα insights των corporate προγραμμάτων ευεξίας.
1.Πως οι εταιρίες υλοποιούν ένα πρόγραμμα ευεξίας
Καθ’ όλη την διάρκεια υλοποίησης ενός προγράμματος κάθε εταιρία καλείται να διερευνήσει τις δομές, αρχές και συνήθειες του συνόλου των εργαζόμενων, κατόπιν να δημιουργηθεί η ανάγκη, να αποσαφηνιστούν οι στόχοι και σε συνεργασία μαζί μας να ετοιμαστεί το στρατηγικό πλάνο.
Σημαντικό είναι να ξέρουμε τι θέλουμε να πετύχουμε μέσα από το συγκεκριμένο πρόγραμμα.
Οι δράσεις που θα δημιουργηθούν θα πρέπει να έχουν καθημερινή – εβδομαδιαία – μηνιαία δομή καθώς και σε τακτά χρονικά διαστήματα να υλοποιούμε wellness event (wellness day/ hours / month) τα οποία θα παροτρύνουν και θα ενισχύουν την συμμετοχή των εργαζόμενων.
2.Πως οι εταιρίες οργανώνουν τον τρόπο που αντιμετωπίζουν το προσωπικό και γενικότερα την ευεξία των εργαζομενων
Η ευεξία των εργαζόμενων μέχρι και πριν λίγα χρόνια δεν ήταν πρωταρχική έννοια για τις εταιρίες, ακόμη και η έξτρα περίθαλψη υγείας ή ειδικού τύπου προγράμματα health and safety σταδιακά εντάχθηκαν στις εταιρίες την τελευταία 10ετία.
Η ευεξία σωματική και η ψυχική ισορροπία ήταν προσωπική υπόθεση του καθενός.
Αντιλαμβανόμενες όμως οι εταιρίες και τα στελέχη πως για να λειτουργήσει ένα σύνολο ομαλά θα χρειαστεί έξτρα εκπαίδευση και σύνδεση, άρχισαν σιγά σιγά την τελευταία 5ετία να αναπτύσσουν μοντέλα και προγράμματα ευεξίας.
Ίσως θα λέγαμε ότι ήταν και επιτακτική ανάγκη για να μπορούν να ανταπεξέλθουν στην μετάβαση από την πριν covid και μετά covid εποχή.
3.Ποιες είναι οι διεθνείς τάσεις ευεξίας και τι είναι αυτό που μπορούν να προσφέρουν στις εταιρίες και στον εργασιακό χώρο.
Οι διεθνείς τάσεις ευεξίας στοχεύουν πλέον στον τρόπο που θα διαμορφωθεί μία ισορροπία σε σωματικό, ψυχικό και πνευματικό επίπεδο, κυρίως θα έλεγα σε πιο ανθρώπινο επίπεδο.
Η ανάγκη της εποχής πλέον απαιτεί σε διεθνές επίπεδο να δώσουμε έναν πιο ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα στον τρόπο που λειτουργεί ή κοινωνία μας και κατ’ επέκταση και οι εταιρίες.
Με διεθνείς όρους θα λέγαμε ότι το drive πλέον είναι ο άνθρωπος, η φύση και η ανάγκη για περισσότερη σύνδεση.
Προγράμματα που προωθούν την ευεξία από κεντρικά γραφεία των εταιριών έρχονται να συμβάλουν εσωτερικά σε όλο το σύστημα της κάθε εταιρίας σε παγκόσμια κλίμακα.
Πλέον κάθε διεθνής εταιρία έχει κεντρικοποιήσει ακόμη και το εσωτερικό πρόγραμμα ευεξίας. Πολλές έχουν διαμορφώσει portal ή intranet με δημιουργία internal wellness brand.
Η δύναμη της ψηφιακής σύνδεσης δίνει την δυνατότητα κεντρικά να διαμορφώνεται η δομή βάσει των αρχών μιας εταιρίας και να διοχετεύεται σε digital μορφή σε κάθε χώρα ξεχωριστά.
Έχουμε δει εταιρίες πρωτοπόρους όπως η Microsoft η Google κ.α. να υλοποιούν σπουδαία προγράμματα εταιρικής ευεξίας.
4.Ποιες είναι κυρίως οι εταιρίες στο εξωτερικό που ανταποκρίνονται και σε ποια μάρκετ σε αυτό το κάλεσμα και την ανάγκη
Όπως προανέφερα από τους πρωτοπόρους που ανταποκρίθηκαν στην ανάγκη της εταιρικής ευεξίας των εργαζόμενων ήταν εταιρίες από το market της τεχνολογίας, γεγονός που βοήθησε να επεκταθεί και σε εταιρίες retail καθώς και σε εταιρίες παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών. Παρατηρούμε οτι μεγάλα προγράμματα ευεξίας υλοποιούνται από τους Big 4.
Επίσης αξιοσημείωτο είναι το πόσο πολύ επενδύουν πλέον ο φαρμακευτικός και ο ασφαλιστικός κλάδος στην εσωτερική ευεξία των εργαζομένων.
Γενικά παρατηρούμε σε διεθνές επίπεδο και στην Ελλάδα πως οι κλάδοι καθώς και το μέγεθος των εταιριών που ανταποκρίνονται σε ένα πρόγραμμα ευεξίας ποικίλουν πλέον και αυτό μας δείχνει για άλλη μια φορά ότι πλέον η ευεξία είναι συλλογική ανάγκη.
5.Ποια είναι τα προγράμματα, πως υλοποιούνται και τι διάρκεια πρέπει να έχει ένα εταιρικό πρόγραμμα ευεξίας
Καταρχάς στην YooDOo Corporate Wellness δεν μιλάμε για προγράμματα ευεξίας αλλά εξ αρχής επικεντρωνόμαστε στην διαμόρφωση κουλτούρας ευεξίας.
Αυτός είναι ο πρωταρχικός στόχος μας, να διαμορφώσουμε μετάβαση κουλτούρας προς ένα πιο υγιές και ισορροπημένο περιβάλλον τόσο εσωτερικά στην εταιρία όσο και στην ζωή και την καθημερινότητα των εργαζόμενων.
Για να μπορέσουμε να κατανοήσουμε την δομή και λειτουργία μιας εταιρίας πρέπει πρώτα να υλοποιήσουμε μια σκιαγράφηση (survey), όπου στόχος είναι να δούμε σε τι επίπεδο είναι η εταιρική κουλτούρα ευεξίας εσωτερικά, στην συνέχεια διαμορφώνουμε την εσωτερική στρατηγική και κατ’ επέκταση αναλυτικά το πρόγραμμα. Πολλές εταιρίες λειτουργούν με πιλοτικό πρόγραμμα καθότι θέλουν να δουν την ανταπόκριση του κοινού γεγονός που αποτελεί παγίδα καθότι η διαμόρφωση κουλτούρας θέλει χρόνο, συνέπεια και συνέχεια.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ένα πετυχημένο πρόγραμμα εταιρικής ευεξίας έχει ποσοστό συμμετοχής 5-8% στο συνολικό αριθμό των εργαζόμενων.
Κάθε πρόγραμμα όπως προείπα ποικίλει ανάλογα με την δομή, ανάγκη και στόχο της κάθε εταιρίας. Ο βασικός και απαραίτητος σκελετός θα έλεγα είναι το εισαγωγικό σεμινάριο που προσφέρουμε ως YooDOo “The Reset” το οποίο αποσαφηνίζει και απενεχοποιεί τον πολυσυζητημένο στις μέρες μας όρο «ευεξία», καθότι η ευεξία αφορά όλους. Στη συνέχεια απαραίτητο είναι να υπάρχει πρόγραμμα καθημερινής ενασχόλησης κυρίως για άσκηση και διατροφή καθώς και ψυχολογικής υποστήριξης και ενδυνάμωσης. Επίσης σε εβδομαδιαία βάση η προσφορά του office massage και ειδικών προγραμμάτων με rotation υλοποίησης όπως σεμινάρια – public speaking – self development – transformation internal culture – health and safety. Τα εσωτερικά wellness events είναι επίσης πολύ σημαντικό να γίνονται σε μηνιαία βάση καθότι βοηθούν στην ενδυνάμωση ενθύμηση και σύνδεση μεταξύ των εργαζόμενων.
Συμπερασματικά θα ήθελα να πω πως τα τρία βασικά χαρακτηριστικά που δημιουργούν ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα ευεξίας αγγίζουν την Σωματική – Πνευματική και Ψυχική πτυχή της ζωής του κάθε εργαζόμενου.
Για να το πετύχει κάποιος αυτό και να θεωρηθεί πετυχημένο ένα εταιρικό πρόγραμμα ευεξίας θα πρέπει να εστιάσουμε στην διαμόρφωση της κουλτούρας ευεξίας, γι’ αυτό και επικεντρωνόμαστε σε συνολική μετάβαση συνηθειών και διαμόρφωση διατροφικής κουλτούρας, σωματικής κινητικότητας και πνευματικής διέγερσης.
Στέλλα Σαμαρτζή, Founder YooDOo Corporate Wellness: “Η κουλτούρα ευεξίας σε εταιρικό περιβάλλον και σε χώρους εργασίας είναι γένους θηλυκού;” | Date: 22/02/2024 © Energizing Greece Magazine | 3rd Edition March 2024 |
#EnergizingGreece
#BePartOfTomorrowsWorld #FollowTheLeadersOfE #GrowthEffectForGreece
#FollowThePioneers #ConnectingGreeks
#RegionsOfGreece #PrimeMinistersOfDelphi
#GreeceIsTheDestination #CreteIsTheDestination