Το να «διαβαίνει» ένας προορισμός τις σαιζόν, χωρίς κανένα σχεδιασμό, χωρίς καμία στρατηγική, έτσι στην τύχη, όσα/οι έρθουν κι όσα/οι πάνε, δεν είναι κάτι που το λες κι εντελώς άγνωστο τόσο εθνικά όσο και διεθνώς, για να μην αυτομαστιγωνόμαστε, μόνο. Ακόμα χειρότερο είναι το σενάριο να «κοιμάσαι ήσυχος» ότι κάνεις το καλύτερο με τον τόπο του οποίου η ευθύνη τουριστικά σου έχει ανατεθεί ή ακόμα χειρότερα, να μην κάνεις απολύτως τίποτα, θεωρώντας ότι η περιοχή σου θα «φέρει κόσμο» έτσι ή αλλιώς, μόνη της!!!
Στον αστερισμό της «ενεργούς διαχείρισης» ενός προορισμού, αποφασίζοντας ότι πρέπει να κάνεις τα πάντα για κείνο που πρεσβεύεις, μάλλον έχεις να αντιμετωπίσεις προκλήσεις, για να βρεις την «Ιθάκη» σου. Εξ’ αρχής είναι – αντικειμενικά – δύσκολο να βρεις μια εθνική πολιτική να «κουμπώσεις» δίπλα της, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά σε ολόκληρο τον κόσμο. Άλλα τα χαρακτηριστικά της Κρήτης, άλλα του Βορείου Αιγαίου, άλλα της Αττικής, άλλα της Ηπείρου, αλλά ίσως θα μπορούσαμε να συναντηθούμε και κάπου, ίσως, λέμε…
Με ομοιότητες και ποικιλομορφία, με αντιθέσεις και συνάφειες, η Κρήτη, προχωράει στην δεκαετία του 2030 έχοντας αφήσει για πάντα πίσω της το 2019, όμως την ίδια στιγμή δεν θέλει τα όνειρα να γίνουν «δαίμονες και ερινύες» και σχεδιάζει την στρατηγική πάνω στην οποία θα κινηθεί αυτή την κρίσιμη – κατά την άποψή μας – δεκαετία, τη δεκαετία που θα πρέπει να ισορροπήσει ανάμεσα στις μεγάλες υποδομές και τις μεγάλες τουριστικές ροές, να βγει κερδισμένη μέσα απ’ αυτό, να σταθεί γερά στους 7 Πυλώνες της.
Η Διάσημη Κρήτη, Παντού!!
«Απ’ τη Σητεία ως τα Χανιά, η Κρήτη όλη αξίζει, ποιο κλώνο του Βασιλικού, κόβεις και δε μυρίζει;».
Κάθε προορισμός, αν θέλει να βρίσκεται στον παγκόσμιο χάρτη, «οφείλει» να είναι διάσημος. Καθένας για την πατρίδα του κι εμείς για τη δική μας, με συμμετοχή σε εκθέσεις για την σίγουρη και με κύρος στρατηγική, με Workshops και Roadshows, με κάθε μορφή εκδήλωσης, με φιλοξενίες προσωπικοτήτων, δημοσιογράφων, influencers, youtubers, με διακρατικές ή διαπεριφερειακές συνεργασίες, με «ψηφιακό αποτύπωμα» η Κρήτη πρέπει να είναι (και) η Famous Crete.
H Ποικιλόμορφη Κρήτη
Πως θα μπορεί να έχει ένας προορισμός άραγε έστω και την προοπτική να είναι 12μηνος προορισμός και να μπορεί ν’ αποτελεί παράδεισο (4) εποχών; Πολλά μπορεί να σκεφτεί ή και να εκφράσει κανείς από το «να είναι ευλογημένος ο ίδιος ο τόπος» μέχρι το κυνικό «να είναι συμφέρον το οικονομικό πακέτο». Κι επειδή όλα έχουν μια αξία και κρύβουν μια αλήθεια, είναι απολύτως ξεκάθαρο για μας ότι η Κρήτη πρέπει να μπορεί να απαντάει με σαφήνεια και καθαρότητα στο ερώτημα «εκτός από μπάνιο στις υπέροχες παραλίες, λίμνες ή πισίνες, τι άλλο μπορώ να κάνω στις διακοπές μου;», με μια ποικιλομορφία, από τη γαστρονομία μέχρι την περιήγηση και από τον λαϊκό πολιτισμό μέχρι τα χιονισμένα βουνά, μια ποικιλομορφία που απαιτεί (12) μήνες να την καταγράψω (και) με την Diverse Crete.
Η Πράσινη – Η Αειφόρος Κρήτη
Με «δυσκολεύει» η σειρά, αν πρέπει αυτός ο Πυλώνας να είναι 3ος, στην πραγματικότητα ξέρουμε πολύ καλά τι λέμε. Υπάρχουν εκατομμύρια προορισμοί που δεν είναι ούτε διάσημοι, ούτε ποικιλόμορφοι αλλά είναι πράσινοι και αειφόροι. Δεν είναι τουριστικοί προορισμοί! Στην αντίθεση της τουριστικής διασημότητας και ποικιλομορφίας της, η μεγαλύτερη πρόκληση της Κρήτης είναι να μπορέσει να διατηρήσει την ικανότητά της να προσφέρει τις ίδιες και ακόμα καλύτερες εμπειρίες, χρόνο με το χρόνο, να μην εκφυλίζει την ίδια την ποικιλομορφία της, να μην «θολώνει» τη διασημότητά της, να μη γίνεται “viral” σε spot της μορφής “Προσδοκία Vs Πραγματικότητα», να παραμένει (και) η Green Κρήτη.
H Ανθεκτική Κρήτη
Το έχει αποδείξει μέσα από τους αιώνες, προς τιμή όλων εκείνων που την προάσπισαν και η «εικόνα», εντούτοις τώρα καλείται να το αποδείξει και μέσα από την τουριστική της ταυτότητα. Το έκανε με τον καλύτερο τρόπο κατά τη διάρκεια της Πανδημίας, στηρίχθηκε βασικά στα τρία παραπάνω χαρακτηριστικά, όμως πρέπει να το κάνει και σε κάθε επερχόμενη απειλή, όποια κι αν είναι αυτή, πόλεμος, πανδημία, μεταναστευτικό, οικονομική αστάθεια μεγάλων τουριστικών παραγόντων, γεωπολιτικά, ο Τουρισμός της Κρήτης πρέπει να αντιλαμβάνεται και ακόμα περισσότερο να έχει σχέδιο, απέναντι στην ρευστότητα των καιρών, έχει ανάγκη (και) την Resilient Crete.
Η Έξυπνη Κρήτη
Από την Μινωική και τη Ρωμαϊκή Εποχή, μέχρι την δεκαετία του ’70 και τους Χίπις, η Κρήτη βρίσκει τον τρόπο μέσα από γέλια και δάκρυα να είναι στις καρδιές του Πλανήτη. Τώρα όμως έρχονται νέες γενιές, οι γενιές του διαδικτύου και των Podcast, οι γενιές της ψηφιακής μετάβασης, η Generation Z που «ακυρώνει» τις χορηγούμενες ιστοσελίδες, που δεν θα αγοράσει αυτοκίνητο – το φετίχ της γενιάς μας – αλλά θα ταξιδέψει σα να μην υπάρχει αύριο, θα αναζητήσει μέσα από εφαρμογές και apps τα καλύτερα μέρη, θα βαθμολογήσει και θα βαθμολογηθεί, θα δημιουργήσει ένα νέο τουριστικό χάρτη, θα πρέπει να βρει περιεχόμενο, όταν ψάξει (και) την Smart Crete.
Η Συνεργατική Κρήτη
«Αν θες να πας κάπου γρήγορα πήγαινε μόνος σου, αν θες να πας μακριά, πήγαινε με την Ομάδα σου».
Δεν είναι Κρητική η παροιμία αυτή, εκφράζει όμως με τον καλύτερο τρόπο ότι κάθε «μεγάλη» προσπάθεια θέλει συνεργασίες και συνέργειες. Σε μια περίοδο που οι εργαζόμενοι αποτελούν το πιο σημαντικό κεφάλαιο, οι επενδύσεις στην Κρήτη έρχονται με ρυθμό χιονοστιβάδας, το νομοθετικό πλαίσιο με ρυθμό χελώνας που δεν θα ξεπεράσει το λαγό και δεν θα επιρρώσει το μύθο του Αισώπου, όλοι οι τουριστικοί παράγοντες, Περιφέρεια, Δήμοι, Φορείς, Εργοδότες και Εργαζόμενοι πρέπει να συνεργαστούν σε κάτι που ίσως δεν το δει, αλλά θα το νιώσει ο επισκέπτης (και) την Cooperative Crete.
Η Ολιστική Κρήτη
Όταν το 50% του ακαθάριστου προϊόντος – μιλώντας για την Κρήτη – προέρχεται από τον Τουρισμό, κάθε υποδομή είναι (και) τουριστική. Τουριστική υποδομή παύει να είναι μόνο το ξενοδοχείο και το εστιατόριο, τουριστική υποδομή γίνεται και η ύδρευση και η αποχέτευση και τα πεζοδρόμια και οι χώροι στάθμευσης και οι κάθε είδους υποδομές που ίσως να μην έχει τα κονδύλια και την αρμοδιότητα να τις φτιάξει ο τουρισμός, όμως τις χρειάζεται όσο τίποτα και ποτέ. Ο ΒΟΑΚ, οι κάθετοι οδικοί άξονες, που θα επιτρέπουν στο επισκέπτη να βλέπει την ποικιλόμορφη Κρήτη, οι Βιολογικοί Καθαρισμοί που θα ανεβάζουν την ποιότητα ζωής όλων, οι Μαρίνες που θα ανεβάσουν το επίπεδο, οι μονάδες στερεάς διαχείρισης αποβλήτων, τα ιστορικά σημεία και μνημεία, κάθε τι που μπορεί να αποτελέσει χώρο φωτογραφίας, όλα δείχνουν την Κρήτη που ονειρευόμαστε (και) την Holistic Crete.
Κρήτη, Πάρε μας σε μια από τις Ιστορίες σου…
Την ώρα που το Greenwashing θυμίσει στίχο του Μάλαμα στην Πριγκηπέσσα «Άλλα θέλω κι άλλα κάνω κι έφτασα ως εδώ…» αναγκάζοντας το Ευρωκοινοβούλιο να προχωρήσει σε νομοθετική ρύθμιση για να προστατευθεί από τους δήθεν αειφόρους, η Κρήτη, οφείλει να διασφαλίσει τις (7) θεμελιώδεις πτυχές της κι αν κάποια υστερεί να «ανεβάζει» τις δράσεις της προς τα εκεί, ισόρροπα και μετρημένα, ώστε ο απολογισμός , το «ταμείο» της δεκαετίας να μας κάνει περήφανους. Και μέχρι τότε, η Κρήτη, θα μας παίρνει γλυκά και θα μας «βάζει μέσα στις ιστορίες της», που είναι αμέτρητες, «εκδίκηση» εμπειρίας πέρα από την προσδοκία, για να γράφει μια χρυσή σελίδα φιλοξενίας σε κάθε επισκέπτη, που θα βλέπει Κρήτη, Παντού!
Ο Δρ. Κυριάκος Κώτσογλου γεννήθηκε στα Χανιά, το 1967, σήμερα πατέρας δύο παιδιών της Ευαγγελίας και του Γιώργου Κώτσογλου. Από το 1993 είναι πτυχιούχος της πρώτης κλάσης του Τμήματος Μηχανικών Παραγωγής & Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης, κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος ΜΒΑ στον τομέα «Οργάνωσης & Διοίκησης», του ίδιου τμήματος και από το 2012 διδάκτορας στην «Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και τη συνεισφορά της στην καταπολέμηση της Διαφθοράς και την βελτίωση των υπηρεσιών προς τον Πολίτη».
Έχει συμμετάσχει σε πλήθος ερευνητικών προγραμμάτων κι έχει συγγράψει (2) επιστημονικά βιβλία, «Τεχνικές Δομημένου Προγραμματισμού» και «Λειτουργικά Συστήματα», στο χώρο των ΤΠΕ. Παράλληλα, είναι εκπαιδευτής ενηλίκων με μακροχρόνια εμπειρία από το 1986 σε συνεργασία με φορείς δια βίου μάθησης όπως το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης, η Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης, η Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Αυτοδιοίκησης, σε δημόσια και ιδιωτικά ΚΕΚ, ΙΕΚ, κ.α. εκπαιδευτικές δομές. Την τελευταία 15εταία συμμετέχει ενεργά στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, από θέσεις ευθύνης. Σήμερα, είναι ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού της Περιφέρεια Κρήτης ενώ είναι και ιδιοκτήτης διαχειριστής, στο ξενοδοχείο εναλλακτικού τουρισμού, EVGE Experience Boutique Hotel και παράλληλα Τεχνικός Σύμβουλος της Κρητικής αλυσίδας ξενοδοχείων, Caldera Group of Hotels.
Συμμετέχει εθελοντικά με μια σειρά σημαντικές συλλογικότητες των Χανίων και της Κρήτης, είναι μέλος της Διοικούσας Επιτροπής της ΕΛΕΠΑΠ Χανίων, Γενικός Γραμματέας στον ΤΟΕΒ Φουρνέ, Αντιπρόεδρος στον Αθλητικό Όμιλο ΚΥΔΩΝ Χανίων, μέλος της Αντιπροσωπείας του ΤΕΕ Δυτικής Κρήτης ενώ υπήρξε και επί μια 15ετία, Γενικός Γραμματέας και Αντιπρόεδρος, του Συλλόγου Διπλωματούχων Μηχανολόγων Ηλεκτρολόγων του Περ/κού Τμήματος Χανίων.
Δρ. Κυριάκος Γ. Κώτσογλου, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης και Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού της Περιφέρειας Κρήτης: “Ένας Στρατηγικός Σχεδιασμός ως το 2030 και οι (7) Πυλώνες του. Προορισμός: Κρήτη…” | Date: 04/03/2024 © Energizing Greece Magazine | 3rd Edition March 2024 |
#EnergizingGreece
#BePartOfTomorrowsWorld #FollowTheLeadersOfE #GrowthEffectForGreece
#FollowThePioneers #ConnectingGreeks
#RegionsOfGreece #PrimeMinistersOfDelphi
#GreeceIsTheDestination #CreteIsTheDestination