
Το 5ο ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, μεταξύ 22 – 24 Ιουνίου 2022 με θέμα «Κοινωνικό μάρκετινγκ: Αντιμετώπιση κακών προβλημάτων σε έναν ταχέως μεταβαλλόμενο κόσμο. Άνθρωποι, πλανήτης, συστήματα και λύσεις». Στο συνέδριο συμμετείχαν διεθνείς ομιλητές και επαγγελματίες με εξειδίκευση την αλλαγή της συμπεριφοράς για το κοινωνικό καλό, από 3 ηπείρους και περισσότερες από 15 χώρες.
Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να μάθουν, να μοιραστούν και να δικτυωθούν με άλλους επιστήμονες και επαγγελματίες που διατηρούν πάθος για την καινοτομία και την προώθηση της θετικής αλλαγής συμπεριφοράς σε όλη την Ευρώπη.

Ηταν δύο ημέρες συναρπαστικών παρουσιάσεων και εργαστηρίων, όπου παρουσιάστηκαν βέλτιστες πρακτικές κοινωνικού μάρκετινγκ σε παγκόσμιο επίπεδο.
Πραγματοποιήθηκαν πάνω από 60 υψηλής ποιότητας παρουσιάσεις, εργαστήρια και συνεδρίες, οι οποίες γνωστοποίησαν τις πιο πρόσφατές και σημαντικές πρακτικές για την αλλαγή συμπεριφοράς στην Ευρώπη, ενώ επίσης παρουσιάστηκαν και συναρπαστικές μελέτες περιπτώσεων από τις ΗΠΑ, την Αυστραλία, την Ιαπωνία και την Ασία.
Το επίκεντρο του περιεχομένου του συνεδρίου, συνοψίστηκε σε τέσσερις διαφορετικές θεματικές ενότητες: Άνθρωποι και ευημερία, Συστήματα και πολιτική, Περιβάλλον & βιωσιμότητα, Μελλοντικές κατευθύνσεις.
Στην ενότητα των κεντρικών εισηγήσεων συμμετείχαν διακεκριμένοι εισηγητές ανάμεσα τους τους και δύο καταξιωμένοι επαγγελματίες Ελληνικής καταγωγής ο Peter Economides, Global Brand strategist και ο Δημήτρης Σκουρογιάννης, διακεκριμένος designer με έδρα το Λονδίνο.
O Peter Economides αναφέρθηκε στην οικονομία της εμπειρίας και την κοινωνική φύση του Μάρκετινγκ.

Ο Δημήτρης Σκουρογιάννης παρουσίασε πρακτικές αναβάθμισης αγροτικών περιοχών με την χρήση του design.

Αντίστοιχα ο Prof. Doug Evans, από το Πανεπιστήμιο George Washington University των Ηνωμένων πολιτειών, μίλησε για την χρήση των ψηφιακών μέσων στην αλλαγή συμπεριφοράς, παραθέτοντας στοιχεία από την γνωστή αντικαπνιστική καμπάνια «Truth».
Η καθηγήτρια Christine Domegan, από το Εθνικό Πανεπιστήμιο της Ιρλανδίας (NUI) στο Galway τόνισε ότι ο πόλεμος, η κλιματική αλλαγή και η Πανδημία αποτελούν την νέα κανονικότητα για το Κοινωνικό Μάρκετινγκ και η Leah Morantz, επικεφαλής επικοινωνιών στον οργανισμό Δημόσιας Υγείας της Ουαλίας (Public Health Wales, UK), αναφέρθηκε σε διδάγματα και γνώση που αποκτήθηκε από την μάχη που έδωσε ο οργανισμός για την καταπολέμηση της πανδημίας του COVID-19.
Στις παράλληλες ενότητες ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η ενότητα του καθηγητή Jeff French, παγκοσμίου διαμορφωτής σκέψης στο κοινωνικό μάρκετινγκ, με τον αξιωματικό του Ολλανδικού στρατού Marvin Kuipers για την εφαρμογή του Κοινωνικού Marketing από τον Ολλανδικό στρατό για τον εντοπισμό αυτοσχέδιων εκρηκτικών μηχανισμών εντός της πόλης με τη συνεργασία των πολιτών στο Μαλί. Γενικότερα οι παράλληλες ενότητες κάλυψαν ένα ευρύ φάσμα κοινωνικών ζητημάτων υπό το πρίσμα του κοινωνικού μάρκετινγκ.

Το γεγονός διοργανώθηκε από τον Eυρωπαικό Οργανισμό Κοινωνικού Μάρκετινγκ (European Social Marketing Association) σε συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό Κοινωνικού Μάρκετινγκ (International Social Marketing Association) και με την υποστήριξη του Mindspark+ από την Ελλάδα και του διεθνή οργανισμού Chartered Institute of Marketing από την Βρετανία. Στην επιτροπή διοργάνωσης συμμετείχαν και οι Ελληνικής καταγωγής Λεωνίδας Σκερλετόπουλος, Μέλος ΔΣ του Διεθνούς Οργανισμού Κοινωνικού Μάρκετινγκ (iSMA), η Αγγελική Μακρή, Υποψήφια Διδάκτορας της σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου της Νότιας Φλόριδα (USF) των Η.Π.Α. και η Αριάδνη Καπετανάκη, καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο του York του Ηνωμένου Βασιλείου, με ειδίκευση στο Κοινωνικό Μάρκετινγκ
Όπως ανέφερε ο Λεωνίδας Σκερλετόπουλος, Μέλος ΔΣ του Διεθνούς Οργανισμού Κοινωνικού Μάρκετινγκ και της επιτροπής διοργάνωσης:
«Εύχομαι η απόφαση του (ESMA) European Social Marketing Association να πραγματοποιήσει το γεγονός στην Ελλάδα, να δώσει ώθηση στις ελληνικές αρχές και φορείς να αναγνωρίσουν έναν τομέα που χρησιμοποιείται ευρέως από εκατοντάδες χώρες παγκοσμίως, προσφέροντας μετρήσιμο και απτό κοινωνικό αντίκτυπο».
Ο επόμενος σταθμός για την παγκόσμια κοινότητα του κοινωνικού μάρκετινγκ είναι το Παγκόσμιο Συνέδριο Κοινωνικού Μάρκετινγκ (WSMC) στο Brighton του Ηνωμένου Βασιλείου στις 5 Σεπτεμβρίου 2022.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ, ΕΠΙΧΕΙΡ/ΤΗΤΑ, ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ, ΤΕΧΝ/ΓΙΑ, ΕΠΙΣΤΗΜΗ