Βασικό στοιχείο του στρατηγικού σχεδιασμού της διοίκησης της Περιφέρειας χαρακτήρισε την ταχεία μετάβαση στη ψηφιακή εποχή ο Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης, χαιρετίζοντας το 6ο ετήσιο Συνέδριο «Sm@rtCities – Digit@lCitizens», που διοργανώθηκε διαδικτυακά.
Γ. Πατούλης: «Είμαστε πρωτοπόροι στον τομέα της Ψηφιακής Εξυπηρέτησης»
Ο Περιφερειάρχης σε ομιλία του στη συζήτηση στρογγυλής τραπέζης με αντικείμενο τις υπηρεσιακές και λειτουργικές προσαρμογές στην Τοπική και Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση από την πανδημία, στην οποία συμμετείχαν επίσης εκπρόσωποι υπουργείων και Δήμαρχοι, υπό το συντονισμό του Διευθύνοντα Σύμβουλου Teamworks Ι. Χαλαβαζή, ανέπτυξε όλες τις δράσεις και τις πρωτοβουλίες που ελήφθησαν στον τομέα της παροχής Ψηφιακών Υπηρεσιών.
«Στόχος μας είναι η ψηφιακή εξυπηρέτηση να είναι ο κανόνας, το εργαλείο διευκόλυνσης της καθημερινότητας του πολίτη σε συνθήκες κανονικότητας και όχι μόνο σε περιόδους κρίσης», ανέφερε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε: «Η Περιφέρεια Αττικής είναι αυτή τη στιγμή πρωτοπόρος στον τομέα της Ψηφιακής Εξυπηρέτησης. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο, ότι σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η Περιφέρεια Αττικής θα αποτελέσει «πιλότο» στον τομέα των Ψηφιακών Υπηρεσιών για όλες τις Περιφέρειες της χώρας».
Σύντομα θα παρέχονται ψηφιακά 253 υπηρεσίες της Περιφέρειας
Ειδικότερα, όπως υπογράμμισε, στην Περιφέρεια Αττικής:
- Περισσότερες από 200 υπηρεσίες της Περιφέρειας Αττικής διατίθενται ψηφιακά, μέσω του «ΟΔΗΓΟΥ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ», με τους πολίτες να μπορούν πλέον να εξυπηρετούνται εξ αποστάσεως, χωρίς να απαιτείται η προσέλευσή τους στην Περιφέρεια. Σημειώνεται πως ο αριθμός των ψηφιακά παρεχόμενων υπηρεσιών θα ανέλθει στις 253 το αμέσως προσεχές διάστημα.
- Για περισσότερες από 500 υπηρεσίες παρέχεται διαδικτυακά αναλυτική πληροφόρηση
- Δημιουργήθηκε σύστημα προτεραιότητας με δυνατότητα έκδοσης ψηφιακού εισιτηρίου, που τέθηκε σε λειτουργία τον περασμένο Απρίλιο στη Διεύθυνση Μεταφορών Δυτικού Τομέα. Για πρώτη φορά από υπηρεσία της Περιφέρειας δόθηκε η δυνατότητα στους πολίτες να εκδίδουν ψηφιακό εισιτήριο απομακρυσμένα με χρήση του κινητού τους τηλεφώνου και να ενημερώνονται για τον προβλεπόμενο χρόνο αναμονής.
- Τέθηκε σε πιλοτική λειτουργία στη Διεύθυνση Υγείας Κεντρικού Τομέα ειδική εφαρμογή για την Οργάνωση και Διαχείριση της εξυπηρέτησης μέσω ραντεβού, διαθέσιμη μέσω διαδικτύου και από όλες τις έξυπνες συσκευές. Οι δύο αυτές εφαρμογές θα επεκταθούν σταδιακά σε όλες τις υπηρεσίες της Περιφέρειας που εξυπηρετούν κοινό.
- Σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Υπουργείο Μεταφορών, λειτουργεί ήδη η νέα ψηφιακή πλατφόρμα για την αντικατάσταση του διπλώματος οδήγησης με νέου τύπου και την έκδοση αντιγράφου αδείας λόγω φθοράς, κλοπής ή απώλειας.
- Σύντομα θα τεθεί σε λειτουργία και θα διατεθεί στους πολίτες ειδική εφαρμογή για κινητές συσκευές με δυνατότητες γενικής και εξατομικευμένης ενημέρωσης για θέματα που τους ενδιαφέρουν. Η εφαρμογή θα ενσωματώνει τις υπηρεσίες του «ΟΔΗΓΟΥ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ» και θα παρέχει δυνατότητα υποβολής αιτημάτων μέσω κινητού τηλεφώνου.
Ξεκινάνε δράσεις ψηφιακού εγγραμματισμού για ευάλωτους πολίτες-Δημιουργείται Ψηφιακό Μουσείο της Ακρόπολης
Παράλληλα ο κ. Πατούλης ανακοίνωσε πως στην Περιφέρεια το επόμενο διάστημα θα ξεκινήσουν δράσεις ψηφιακής εκπαίδευσης και ψηφιακού εγγραμματισμού με στόχο την ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων είτε σε «ψηφιακά αναλφάβητους» πολίτες, με έμφαση σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες όπως ηλικιωμένοι, ΑμεΑ, Ρομά κλπ, είτε σε πολίτες που διαθέτουν βασικές δεξιότητες και θέλουν να τις βελτιώσουν.
«Στο πλαίσιο του έργου, που εντάσσεται στο ΠΕΠ Αττικής προβλέπεται η δημιουργία 100 χοτ-σποτ ψηφιακού εγραμματισμού σε 70 περιφερειακές δομές και σε 30 σχολεία σε ολόκληρη την Αττική. Ήδη είναι έτοιμο το εξειδικευμένο προσωπικό που θα απασχοληθεί – στελέχη της Περιφέρειας και εκπαιδευτικοί» ανέφερε.
Επίσης προχωράνε άλλα δύο σημαντικά έργα:
Το πρώτο αφορά στη δημιουργία ψηφιακού Μουσείου της Ακρόπολης, προϋπολογισμού 1,75 εκ. ευρώ, που προσφέρει μια ολοκληρωμένη εμπειρία διαδικτυακής περιήγησης σε περισσότερα από 10.000 εκθέματα, πολλά εκ των οποίων δεν εκτίθενται στον φυσικό χώρο. Μέσα σε αυτό παρέχονται χρηστικές πληροφορίες για το μουσείο, δυνατότητα οργάνωσης ψηφιακής ή δια ζώσης επίσκεψης, ενώ σημαντική είναι και η πρόσβαση σε ψηφιοποιημένη μορφή του πολύτιμου αρχείου του, που αριθμεί δεκάδες χιλιάδες σελίδες.
Το δεύτερο, προϋπολογισμού 5,2 εκ. ευρώ που αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2022, αφορά στην εγκατάσταση υπηρεσιών τηλεματικής τεχνολογίας στα οχήματα του ΟΑΣΑ και περισσότερες από 1000 έξυπνες στάσεις σε όλη την Αττική, με στόχο την άμεση πληροφόρηση του κοινού για τα δρομολόγια, τις ώρες άφιξης και αναχώρησης κλπ.
Ολοκληρώνεται η Ψηφιοποίηση της διαδικασίας προγραμματισμού εξετάσεων υποψήφιων οδηγών
Σε εξέλιξη ωστόσο είναι και η διαδικασία ολοκλήρωσης άλλων τριών σημαντικών έργων, τα οποία είναι τα εξής:
- Hεγκατάσταση και λειτουργία ειδικής εφαρμογής για την Ψηφιοποίηση της διαδικασίας προγραμματισμού εξετάσεων υποψήφιων οδηγών στην Περιφέρεια Αττικής που υλοποιείται από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και αναμένεται να ολοκληρωθεί και να τεθεί σε λειτουργία το προσεχές διάστημα.
- H Μελέτη Ψηφιοποίησης των Αρχείων της Περιφέρειας – ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα, με στόχο να δοθεί λύση σε χρόνια προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Υπηρεσίες τις Περιφέρειας Αττικής
- Η μελέτη για τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό των Υπηρεσιών και του καθορισμού έργων και πρωτοβουλιών που πρέπει να αναληφθούν κατά προτεραιότητα.
Στη συνέχεια ο Περιφερειάρχης και στο πλαίσιο της συνεχούς συνεργασίας με όλα τα συναρμόδια Υπουργεία ανακοίνωσε πως μαζί με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, προχωρά συγκεκριμένες δράσεις, βάσει και του σχετικού Συμφώνου Συνεργασίας που υπογράφηκε το Φεβρουάριο του 2020.
«Σε αυτό το πλαίσιο επιτύχαμε την τεχνική αναβάθμιση του τρόπου υποβολής των αιτήσεων με σταδιακή αντικατάσταση των ψηφιακών αρχείων των αιτήσεων από φόρμες υποβολής, την εικαστική αναμόρφωση του «ΟΔΗΓΟΥ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ» της Περιφέρειας, ώστε η ιστοσελίδα μας να έχει ενιαία μορφή παρουσίασης με το gov.gr, καθώς και την ανάπτυξη διαλειτουργικότητας μεταξύ των πληροφοριακών συστημάτων της Περιφέρειας και του Υπουργείου» υπογράμμισε και πρόσθεσε:
«Σε εξέλιξη βρίσκεται επίσης και η διαδικασία εφαρμογής του συμφώνου με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Μέσα από αυτό, η Περιφέρεια θα αποκτήσει πρόσβαση στο σύνολο των 45 υπαρχουσών και όλων των μελλοντικών ψηφιακών υπηρεσιών του Υπουργείου, ενώ από πλευράς μας θα προσφέρουμε στο υπουργείο το σχετικό περιεχόμενο που είναι δημοσιευμένο στον ΟΔΗΓΟ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ της Περιφέρειας Αττικής, εξετάζοντας παράλληλα και τις δυνατότητες ανάπτυξης δομών διαλειτουργικότητας μεταξύ των Ψηφιακών Συστημάτων των δύο φορέων».
Στην πανδημία το site της Περιφέρειας Αττικής είχε σχεδόν 2 εκατομμύρια επισκέπτες
Ολοκληρώνοντας τον χαιρετισμό του ο κ. Πατούλης και αναφερόμενος στις ψηφιακές δράσεις που προχώρησε η Περιφέρεια κατά τη διάρκεια της πανδημίας, τόνισε τα εξής:
- Το κεντρικό site της Περιφέρειας Αττικής, αποτέλεσε ένα πολύ σημαντικό εργαλείο βοήθειας, ενημέρωσης και ψυχαγωγίας των πολιτών.
- Προστέθηκαν νέες λειτουργικότητες και εγχειρίδια όπως: εφαρμογή για τον έλεγχο του κορωνοϊού, εγχειρίδια παρακολούθησης υγείας, ψηφιακός βοηθός, εφαρμογή για δήλωση εθελοντών φορέων, προβολή θεατρικών και μουσικών εκδηλώσεων κτλ.
- Κατά το έτος 2020, το site της Περιφέρειας Αττικής είχε σχεδόν 2 εκατομμύρια επισκέπτες και ανοίχτηκαν περισσότερες από 11 εκατομμύρια σελίδες.
«Το κάλεσμα της νέας ψηφιακής εποχής είναι αυτό που καθοδηγεί τα βήματά μας προς το μέλλον. Στόχος μας είναι η εξυπηρέτηση του πολίτη και των επιχειρήσεων, με διαρκώς βελτιούμενες υπηρεσίες, που αποτελούν στοιχεία του οραματικού μας σχεδιασμού για ένα καλύτερο μέλλον», ανέφερε.
You could read more about Development, Investments, Entrepreneurship, Innovation, Technology, Science Here, about Attica Region Here