Για 4η συνεχή χρονιά η Παπαστράτος διακρίνεται στα Health & Safety Awards που έχουν στόχο την ανάδειξη των καλύτερων πρακτικών στη διαχείριση Υγείας & Ασφάλειας. Ένα επίτευγμα που αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα φέτος καθώς συνδέεται άρρηκτα με την αποτελεσματική διαχείριση της πανδημίας εκ μέρους της εταιρείας.
Με στόχο την ανάδειξη των εταιρειών-παραδειγμάτων προς μίμηση που δημιουργούν και διατηρούν ασφαλείς χώρους εργασίας και στέκονται δίπλα και κατανοούν τις ανάγκες και προσδοκίες των εργαζομένων τους, έλαβε χώρα, στα τέλη Μαΐου στον Φάρο του Κέντρου Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος, η φετινή απονομή των 8ων Health & Safety Awards.
Η Παπαστράτος εκπροσωπήθηκε από την Διευθύντρια Περιβάλλοντος, Υγείας και Ασφάλειας, Μαρία Πάλλη, τον παθολόγο και -επί 33 χρόνια- γιατρό εργασίας Μιχάλη Χάρη, τη νοσηλεύτρια Ευαγγελία Τοπούσλογλου και τον Επικεφαλή Ασφάλειας & Ασφάλειας στην Εργασία για την Αγορά Νοτιοανατολικής Ευρώπης της Παπαστράτος, Γιώργο Σχίζα.
Με τον τελευταίο να δηλώνει χαρακτηριστικά ότι: «Ένοιωσα ιδιαίτερα περήφανος που παραλάβαμε αυτά τα βραβεία, εκπροσωπώντας όλους τους ανθρώπους της οικογένειας της Παπαστράτος. Μια διάκριση που ήρθε ως επιστέγασμα μιας πολύ ιδιαίτερης χρονιάς, με την υποψηφιότητά μας να επικεντρώνεται συγκεκριμένα στη Διαχείριση της κρίσης του Covid-19 εκ μέρους μας. Αυτό που πετύχαμε και που συνεχίζουμε να επιδιώκουμε, καθώς η προσπάθεια συνεχίζεται, είναι να έχουμε σταθερά πολύ χαμηλά ποσοστά διασποράς της νόσου αλλά και μετάδοσης μεταξύ των εργαζομένων & συνεργατών και να καταφέρουμε η πρωτόγνωρη αυτή κατάσταση να μην επηρεάσει καθόλου τη λειτουργία της εταιρείας. Κάτι που ήρθε ως αποτέλεσμα της διαχείρισης της κρίσης που έγινε και σε επίπεδο διοίκησης και ως ομάδα διαχείρισης της κρίσης».
Συγκεκριμένα η Παπαστράτος κέρδισε -για άλλη μια χρονιά- το βραβείο WINNER στον κλάδο της, αυτή τη φορά για τη διαχείριση της πανδημίας Covid-19. Καθώς επίσης τρία χρυσά βραβεία στις κατηγορίες Παραδειγματικός Εργοδότης, Community Health Development (για τις Δράσεις & Κοινοτική Υγεία) και Αντιμετώπιση κρίσεων (για το Σύστημα Διαχείρισης Κρίσεων – Covid-19) και ένα αργυρό στην κατηγορία Επικαιροποίηση & Βελτίωση Συστήματος Υγείας & Ασφάλειας.
Επιπλέον η Παπαστράτος αναδείχθηκε ως Wellbeing Champion of the Year έχοντας συγκεντρώσει συνολικά την υψηλότερη βαθμολογία σε θέματα που έχουν να κάνουν με την ευρύτερη διαχείριση και φροντίδα των εργαζομένων. «Το συγκεκριμένο βραβείο είναι πολύ σημαντικό γιατί ακριβώς αναδεικνύει τον χαρακτήρα ενός οργανισμού σε σχέση με τους ανθρώπους του και πόση φροντίδα δείχνει για αυτούς», δήλωσε σχετικά ο Γιώργος Σχίζας. Επισημαίνοντας τη σημασία του ότι η σχετική ομάδα διαχείρισης της κρίσης, στην οποία συμμετέχει και ο ίδιος, ενεργοποιήθηκε πολύ νωρίς για τον Covid-19, ήδη από τον Φεβρουάριο του 2020 και πριν η κυβέρνηση εξαγγείλει τα πρώτα σχετικά μέτρα. Λαμβάνοντας μέτρα που επεκτείνονταν και στους συνεργάτες που απασχολούνται σε μόνιμη βάση στις εγκαταστάσεις της Παπαστράτος, καθώς επίσης στους εργαζόμενους στα καταστήματα IQOS και τον υπόλοιπο οργανισμό.
Προσθέτοντας πως, κατά τη γνώμη του, το θετικό αποτέλεσμα ήρθε όχι από κάποιο συγκεκριμένο μέτρο αλλά «Από τον συνδυασμό των μέτρων και των αποφάσεων που πήραμε. Από μόνο του κάτι δεν θα ήταν αποτελεσματικό. Επίσης, λόγω της εμπεδωμένης και συμμετοχικής κουλτούρας ασφαλείας της Παπαστράτος, ήταν ομολογουμένως πιο εύκολη η επιτόπου εφαρμογή των μέτρων από τους εργαζομένους».
Ο παθολόγος & γιατρός εργασίας Μιχάλης Χάρης, με τη σειρά του, τόνισε την προσφορά του ιατρείου και των εργαζομένων νοσηλευτών σε αυτό κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Δηλώνοντας:
«Η Παπαστράτος υπήρξε πάντα πρωτοπόρος όσον αφορά την ιατρική κάλυψη των εργαζομένων της. Κάτι φανερό από το γεγονός ότι υπήρχε ειδικευμένος γιατρός με ειδικότητα στο εργοστάσιό της από το 1954, τριάντα χρόνια πριν το να υπάρχει γιατρός εργασίας γίνει προαπαιτούμενο από την πολιτεία. Μια ολοκληρωμένη ιατρική κάλυψη που έγινε ακόμη πιο έντονη την περίοδο της πανδημίας καθώς, πέρα από τους εργαζόμενους, προχωρήσαμε -μέσω καθημερινών τηλεφωνημάτων- στη στενή παρακολούθηση και των υπόλοιπων μελών των οικογενειών τους για διεύρυνσή και παρακολούθηση πιθανών συμπτωμάτων και την αντιμετώπισή τους.
Επιπλέον, από την αρχή της πανδημίας, είχαμε προχωρήσει σε συμφωνία με κλινική για προληπτικό Μοριακό Έλεγχο (PCR) με τα αποτελέσματα να λαμβάνονται εντός δύο ωρών από την δειγματοληψία. Κάτι που μας επέτρεπε να κάνουμε άμεσα τη διάγνωση και να παίρνουμε εξίσου άμεσα τα κατάλληλα μέτρα. Συμβάλλοντας έτσι καθοριστικά στον έλεγχο διασποράς της νόσου, μειώνοντας στο ελάχιστο τις απουσίες των εργαζομένων και διασφαλίζοντας την απρόσκοπτη και ασφαλή λειτουργία του εργοστασίου. Για να το πω με απλά λόγια, περάσαμε 1 χρόνο με ένα τηλέφωνο στο χέρι από το πρωί ως το βράδυ, 7 ημέρες την εβδομάδα. Ήμασταν πάντα διαθέσιμοι να υποστηρίξουμε τους εργαζομένους και να απαντήσουμε στις όποιες απορίες ή ανησυχίες τους. Η συγκεκριμένη βράβευση ήταν, μεταξύ άλλων, και μια αναγνώριση των προσπαθειών και της προσφοράς όλων των μελών του ιατρείου».
Συγκεκριμένα η Παπαστράτος, σε πολύ αρχικό στάδιο, πριν η νόσος του Covid-19 ανακηρυχθεί στην Ελλάδα σε πανδημία, ανέλαβε άμεσα μια σειρά από δράσεις όπως σύσταση Ομάδας Διαχείρισης Ειδικών Καταστάσεων, στενή & συνεχή παρακολούθηση όλων των εξελίξεων που αφορούν την πανδημία, υιοθέτηση διαδικασιών και προληπτικών μέτρων με στόχο την προστασία της Υγείας & Ασφάλειας εργαζομένων και συνεργατών (όπως π.χ. σταθμός θερμομέτρησης / πύλη ανίχνευσης θερμοκρασίας όλων των εισερχομένων στις εγκαταστάσεις και παροχή μέσων ατομικής προστασίας), διαδικασία διαχείρισης & ιχνηλάτησης των περιστατικών Covid-19, σταθερή επικοινωνία με καθηγητές Ιατρικής, σχετικής ειδικότητας, με σκοπό την καλύτερη δυνατή ενημέρωση, εφαρμογή εκτεταμένου μοντέλου τηλε-εργασίας – σε ποσοστό 90% – για τους εργαζομένους των γραφείων & της αγοράς και σχέδιο κοινής αντιμετώπισης της πανδημίας με συνεργάτες & προμηθευτές. Επιπλέον εφαρμόστηκε πρόγραμμα Ψυχολογικής Υποστήριξης για τους εργαζομένους ενώ ο ιατρός εργασίας της εταιρείας ήταν στη διάθεση των εργαζομένων σε 24ωρη βάση ώστε να μπορούν να μοιραστούν ανησυχίες και να λάβουν ψυχολογικές συμβουλές για τους ίδιους και την οικογένεια τους.
Επιπλέον στους εργαζομένους προσφέρθηκαν μια σειρά από παροχές όπως πλήρη κάλυψη των ημερομίσθιων των εργαζομένων & συνεργατών για τις ημέρες που απαιτείται να λείψουν από την εργασία τους για προληπτικούς λόγους, κάλυψη των ημερομίσθιων σε γονείς που έπρεπε να μείνουν εκτός εργασίας για να φροντίσουν τα παιδιά τους, κάλυψη του κόστους καυσίμων σε όλους τους εργαζομένους ώστε να μην χρειάζεται να μετακινούνται πολλοί με το ίδιο όχημα, έκτακτο επίδομα για τους εργαζομένους του εργοστασίου οι οποίοι εργάστηκαν κανονικά κατά την διάρκεια της καραντίνας, δωρεάν έτοιμα γεύματα, εμφιαλωμένο νερό, αναψυκτικά κ.λ.π κατά την διάρκεια της εργασίας, αύξηση των διαλείμματων για να αποφεύγεται ο συνωστισμός στους χώρους παραγωγής & ανάπαυσης, προσφορά χειρουργικών & πολλαπλών χρήσεων μασκών και αντισηπτικών για χρήση και εκτός του χώρου εργασίας, εξασφάλιση ειδικών τιμών για προληπτικό έλεγχο PCR για τα μέλη των οικογενειών των εργαζομένων στα συνεργαζόμενα ιδιωτικά νοσοκομεία/κλινικές και παροχή επιταγής γνωστής αλυσίδας με είδη γραφείου/ ηλεκτρονικό εξοπλισμό σε όσους εργάζονται από το χώρο τους για την προμήθεια εξοπλισμού με σκοπό την διευκόλυνση στην εξ-αποστάσεως εργασία.
Αυτό που δεν μπορεί να καταγραφεί από τα βραβεία και τους αριθμούς παρά μόνο μιλώντας με τους ίδιους τους εργαζομένους είναι ο μικρότερος βαθμός αβεβαιότητας, σε σχέση με το μέσο όρο, που ένοιωθαν όλο αυτό το διάστημα. Το γεγονός ότι, σε κάθε χρονικό σημείο αυτής της πρωτόγνωρης κατάστασης, ένοιωθαν ότι είχαν σωστή και έγκαιρη ενημέρωση. «Ένα διάχυτο αίσθημα ασφάλειας», όπως τονίζει ο Επικεφαλής Ασφάλειας & Ασφάλειας στην Εργασία της Παπαστράτος, με τον κόσμο «να εκτιμάει τη φροντίδα που έδειξε στο σύνολο της η εταιρεία στο πλαίσιο αυτής της κρίσης για τους ίδιους και τις οικογένειές τους».
You could read more about Development, Investments, Entrepreneurship, Innovation, Technology, Science Here, about ESG World Here