
Για ποιον λόγο τα brands αισθάνονται την ανάγκη να επικοινωνήσουν με διαφορετικών ειδών κοινά;
Κάποια από αυτά μπορεί να θέλουν αναγνωρισιμότητα, κάποια άλλα συμμετοχές σε έναν διαγωνισμό ή ακόμα, πιθανώς δοκιμή προϊόντος. Αναφέρω τυχαία τρεις τύπους επικοινωνίας από τους πολλούς που είναι διαθέσιμοι. Η παλέτα μεγαλώνει όσο σε κάθε επικοινωνιακή ανάγκη, δοκιμάζουμε να ταιριάξουμε το μίγμα εκείνο των καναλιών επικοινωνίας που μπορεί να φέρει τον επιθυμητό στόχο. Η όλη αυτή διαδικασία, μπορεί να μοιάζει σαν ένα ενδιαφέρον και πάρα πολύ δελεαστικό στρατηγικό matrix, μόνο που η πραγματικότητα δεν είναι ακριβώς αυτή…
Διαβάζοντας πίσω από τις γραμμές και τις προφανείς παραμέτρους (όλες αριθμητικές, ας το κρατήσουμε αυτό) ας αναρωτηθούμε πόσοι από τους ανθρώπους που έχουν την ευθύνη ενός προϊόντος, θα ήθελαν ενώ ξέρουν ότι όντως ο επιθυμητός στόχος μια καμπάνιας έχει πιαστεί (πχ η κάλυψη ή συχνότητα αν μιλάμε για awareness) και να μην έχουν δει ποτέ οι ίδιοι ή ο κοντινός τους κύκλος το σχετικό μήνυμα;
Σε πόσους αντίστοιχα θα άρεσε μια καμπάνια, που έχει στόχο να φέρει κόσμο σε ένα e-shop (προφανώς για αγορές) να τον φέρνει, άλλα να έχει ελάχιστες αγορές ή ακόμα και να φύγουν άμεσα;
Εδώ αρχίζει να αχνοφαίνεται το πραγματικό πρόβλημα. Ευημερούν τα νούμερα ή τα προϊόντα; Είναι ανάλογα αυτά τα δύο μεγέθη ή όχι; Μήπως έχουμε μπει στη εποχή της δικτατορίας των αριθμών; Μήπως διαφημίζουμε για να κάνουμε tick το σχετικό κουτί ή για να βοηθήσουμε, ώστε να έχουμε business results; Η ευθύνη της επικοινωνίας των προϊόντων μετουσιώνεται σε αποτέλεσμα έχοντας επιτύχει τους στόχους της καμπάνιας επικοινωνίας ή όχι?
Εδώ ήρθε ή ώρα για να βάλουμε μια νέα παράμετρο στην ιστορία. Ποια επικοινωνία δουλεύει; Ποια φέρνει αποτελέσματα; Ας σκεφτούμε “έξω από το κουτί”. Η επικοινωνία αν αναζητήσουμε τον ορισμό της.
Επικοινωνία λοιπόν είναι η ανταλλαγή μηνυμάτων ή πληροφοριών με διάφορα μέσα και κανάλια. Άρα λοιπόν, πρέπει πρώτα απ’ όλα να πάει το σωστό μήνυμα στον σωστό άνθρωπο. Στοιχειώδες αλλά όχι προφανές.
Αν κάνουμε μια στροφή θα παρατηρήσουμε ότι μέχρι τώρα στις αναφορές μας, δεν αναφερθήκαμε ποτέ στον παραλήπτη. Με μια απολύτως μονολιθική προσέγγιση, μόνη μας μέριμνα ήταν να φύγει το μήνυμα. Όχι να φτάσει. Άρα να κάνουμε check το κουτί της δικής μας ευθύνης αποφεύγοντας να κριθούμε για αυτόν που το έλαβε (??). Φροντίζοντας λοιπόν όλα τα τελευταία χρόνια όλες αυτές τις παραμέτρους, αμελήσαμε τα βασικά. Αμελήσαμε τα βασικά, δομικά στοιχεία της επικοινωνίας που έχει να κάνει με το μήνυμα, το περιεχόμενό του και τον δέκτη.
Ειδικά στη εποχή της ψηφιακής επικοινωνίας, μπορεί ένα banner να εμφανιστεί σε ένα άσχετο κανάλι, αρκεί να έχει υψηλό viewability. Ποιόν νοιάζει άλλωστε, αν ένα γραφείο ταξιδιών εμφανίζεται σε ένα αξιοπρεπέστατο και ιστορικά τεκμηριωμένο άρθρο για την σφαγή στο Δίστομο;
Έλα μωρέ τώρα ….
Ας αναρωτηθούμε ποιες ήταν (και είναι …) οι βασικές αρχές της επικοινωνίας και ας τις επαναφέρουμε. Η τεχνολογία δεν υποκαθιστά για κανέναν λόγο την ιδέα, το χιούμορ και φυσικά την στόχευση. Εμείς αναγορεύοντας ως βασικό παράγοντα την τεχνολογία παραδώσαμε τα κλειδιά από το ταλέντο και την έμπνευση σε μηχανές, Σε μηχανές που εξελίσσονται και κάνουν καταπληκτικά όλη την δουλειά. Την μηχανική. Την απολογιστική αλλά όχι την επικοινωνία. Ποτέ δεν είναι αργά να γυρίσουμε στην βάση και να την μπολιάσουμε με τα εργαλεία εκείνα που θα την κάνουν σύγχρονη. Σύγχρονη ναι αλλά όχι μηχανική.
Ας φέρουμε την επικοινωνία στα μέτρα των προϊόντων και όχι τα προϊόντα στα μέτρα της επικοινωνίας. Ας την κάνουμε σωστά. Η τεχνολογία δεν λειτουργεί απαραίτητα για οικονομία. Ας θυμηθούμε την γνωστή ρήση του Henry Ford “Stopping advertising to save money is like stopping your watch to save time.”

Ανδρέας Στάιος, Digital Director, UM, Μέλος ΔΕ IAB Ελλάδος και Έλληνας αντιπρόσωπος στο IAB Europe: “Η δικτατορία των αριθμών” | Date: 22/02/2024 © Energizing Greece Magazine | 3rd Edition March 2024 |
#EnergizingGreece
#BePartOfTomorrowsWorld #FollowTheLeadersOfE #GrowthEffectForGreece
#FollowThePioneers #ConnectingGreeks
#RegionsOfGreece #PrimeMinistersOfDelphi
#GreeceIsTheDestination #CreteIsTheDestination