Η συγκυρία για την ελληνική οικονομία είναι η καλύτερη δυνατή και της δίνει τη δυνατότητα να διαφημίσει εκτός συνόρων τους κλάδους, στους οποίους έχει να επιδείξει σημαντικής ποιότητας προϊόντα και υπηρεσίες, πλέον του τουρισμού, ο οποίος αδιαμφισβήτητα αποτελεί τη βαριά μας βιομηχανία.
Σε μια περίοδο, όπου βλέπουμε η χώρα μας να γίνεται κόμβος καινοτομίας και υψηλής τεχνολογίας για την ευρύτερη περιοχή, νομίζω ότι ο τομέας, ο οποίος ενδυναμώνει το equity μας στον διεθνή χάρτη είναι αυτός της πρωτογενούς παραγωγής.
Η Ελλάδα είναι μόδα παγκοσμίως, με την καλή έννοια, και αυτό πρέπει να εκμεταλλευτούμε.
Μέσω των ελληνικών τροφίμων και άλλων προϊόντων, η πρώτη ύλη των οποίων κάνει τη διαφορά και τα κάνει να ξεχωρίζουν, γι’ αυτό και έχουν μπει στη διατροφή όλο και περισσότερων νοικοκυριών παγκοσμίως, το equity της Ελλάδας στον διεθνή χάρτη ενδυναμώνεται σημαντικά, δείχνοντας ότι η οικονομία μας δεν είναι μόνο παροχή υπηρεσιών, αλλά ταυτόχρονα παράγει, και μάλιστα ποιοτικά προϊόντα.
Παράλληλα με αυτό, η σημαντικότερη προτεραιότητα για την ενδυνάμωση της αναπτυξιακής πορείας της χώρας είναι η ανάδειξη των νεοφυών και καινοτόμων επιχειρήσεων, δεδομένων των επενδύσεων, που καταγράφονται στον τομέα της τεχνολογίας από τεχνολογικούς κολοσσούς, στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, τα Γιάννενα και άλλες πόλεις, αλλά και των συμμετοχών επενδυτικών κεφαλαίων σε νεοφυείς επιχειρήσεις από τον κλάδο της τεχνολογίας και όχι μόνο.
Με αυτό τον τρόπο, θα μπορέσουμε να κάνουμε την Ελλάδα προορισμό για επενδύσεις, και κατ΄ επέκταση για δουλειά.
Να κάνουμε, δηλαδή, τη χώρα μας ελκυστική τόσο για τους νέους μας, που έχουν φύγει στο εξωτερικό, όσο και για όσους βρίσκονται εδώ και σκέφτονται να φύγουν. Αλλά και για τους ξένους, που δουλεύουν στο μοντέλο του ψηφιακού νομάδα.
Mε τέσσερις λέξεις, να κάνουμε όλους να πουν:
Greece is the Destination
Για να εδραιώσουμε αυτή τη φιλοσοφία, σε επενδυτές, νέα παιδιά, τουρίστες, αλλά και όλους τους Έλληνες, οι απαιτούμενες κινήσεις είναι οι εξής:
Πρώτον, η περαιτέρω απλοποίηση του συστήματος αδειοδότησης επενδύσεων και κάθε είδους project, με επιπλέον μείωση της γραφειοκρατίας και πιο ξεκάθαρο νομοθετικό περιβάλλον.
Δεύτερον, η μέγιστη δυνατή αποτελεσματικότητα στην απορρόφηση των κονδυλίων από το Ταμείο Ανθεκτικότητας και Ανάκαμψης, αλλά και το νέο ΕΣΠΑ, ώστε να δρομολογηθούν και να υλοποιηθούν άμεσα μεγάλες επενδύσεις, στον τομέα της ψηφιοποίησης, της βιωσιμότητας και της καινοτομίας…
…επενδύσεις, οι οποίες όχι μόνο θα εδραιώσουν το Greece is the Destination, αλλά και θα ανεβάσουν το brand name, Ελλάδα, πολλά σκαλιά πιο πάνω στο παγκόσμιο στερέωμα.
Τρίτον, η πλήρης εδραίωση της αξιοπιστίας της Ελληνικής Δημοκρατίας, μέσω της ανάκτησης της επενδυτικής βαθμίδας…
…εξέλιξη, η οποία θα άρει τις όποιες επιφυλάξεις επενδυτών για τον προορισμό Ελλάδα, θα κάνει φθηνότερο το χρήμα για τη χώρα, τις επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά, συμβάλλοντας συνολικά στη δημιουργία συνθηκών σταθερής και βιώσιμης ανάπτυξης.
Τέταρτον, για να συμβούν όλα αυτά χωρίς αναταράξεις και δυσάρεστες εκπλήξεις, θα πρέπει η χώρα να βαδίσει σε περιβάλλον πολιτικής σταθερότητας.
Αυτό σημαίνει τόσο ότι η όποια κυβέρνηση προκύψει από τις επικείμενες εκλογές θα πρέπει να είναι ισχυρή, με ξεκάθαρη λαϊκή εντολή, όσο και το αυτονόητο, δηλαδή ότι το κράτος θα πρέπει να συνεχίσει να λειτουργεί αδιάλειπτα, και να προχωρά τα θέματα, που δεν εξαρτώνται από νομοθετικές πρωτοβουλίες.
Κωνσταντίνος Β. Κόλλιας, Πρόεδρος, Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος : “Να κάνουμε παγκόσμιο brand το Greece is the Destination” | Date: 04/04/2023 © Energizing Greece Magazine | 2nd Edition March 2023 |