“Achieving Growth in times of Crisis” | 2nd Energizing Greece | 23 Ιουνίου 2022 | Domotel Kastri
Reapproaching our “brand”- A holistic strategy for Greece.
«Είναι ιδιαίτερη χαρά και τιμή για εμένα να συμπορεύομαι μαζί σας στην πρωτοβουλία για την ανάδειξη δράσεων με δυναμική, έμπνευση, όραμα και προοπτική για την Ελλάδα. Βεβαίως, κάθε συζήτηση για ανάπτυξη στον τόπο δεν μπορεί παρά να περιλαμβάνει έναν κλάδο άρρηκτα συνδεδεμένο με αυτή την έννοια, τον Τουρισμό. Και ενώ εν γένει ο Τουρισμός είναι πολλά περισσότερα από επενδύσεις στην οικονομία, καθίσταται πλέον μονόδρομος ο σχεδιασμός μιας συνδυαστικής στρατηγικής, που θα μεγιστοποιεί τα οφέλη και τη δημιουργία αξίας για όλη την κοινωνία και την οικονομία. Μία ολιστική προσέγγιση με προοπτικές πέραν από το στερεότυπο «ήλιος και θάλασσα» που θα αξιοποιεί νέες οδούς ανάπτυξης, όπως:
1ον/ Επιτάχυνση των διαδικασιών έγκρισης επενδύσεων σε τουριστικού περιεχομένου έργα που θα προσελκύσουν μεγαλύτερο πλήθος- αλλά και υψηλότερη ποιότητα- επισκεπτών.
Πρόκειται για την επιτάχυνση υφιστάμενων προγραμμάτων του Αναπτυξιακού Νόμου επιδότησης τουριστικών έργων και την κατάρτιση εκείνων των νομοθετικών και φορολογικών πλαισίων που ευνοούν τη δημιουργία υποδομών, όπως ξενοδοχειακών μονάδων, αεροδρομίων, Μαρίνων καθώς και την ενίσχυση διασύνδεσης περιοχών διά ξηράς, θαλάσσης και αέρος. Με άλλα λόγια, βασικές τουριστικές υποδομές.
2ον/ Επενδύσεις σε αγορές και κλάδους με υψηλό ταξιδιωτικό δείκτη
Αναφέρομαι σε έναν τομέα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον που έως σήμερα δεν έχει λάβει την προσοχή που του αξίζει: την προώθηση ενός νέου positioning για τη Χώρα μας, ως Business Hub εταιρειών με υψηλή ταξιδιωτική κίνηση, όπως η Ναυτιλία, η Ενέργεια και τα Logistics. Πρόκειται ουσιαστικά για την εξασφάλιση ευνοϊκών νομικών, φορολογικών, εργασιακών συνθηκών και την παροχή κινήτρων σε εταιρείες που θα μεταφέρουν την έδρα τους στην Ελλάδα, κάτι το οποίο συνεπάγεται την ανάπτυξη του επαγγελματικού τουρισμού, συμπεριλαμβανομένου του business ταξιδιού, της οργάνωσης εκδηλώσεων και εμπορικών εκθέσεων, καθώς και της ανάπτυξης του Destination Management. Με περισσότερα από 40 χρόνια εμπειρίας στη διαχείριση των επαγγελματικών ταξιδιών, ως επικεφαλής τoυ Ομίλου Marine Tours, πιστεύω ακράδαντα πως το business traveling αποτελεί πηγή αναξιοποίητου δυναμικού, καθώς μπορεί να συμβάλλει τα μέγιστα στον εμπλουτισμό του τουριστικού μείγματος του τόπου. Και βεβαίως, οι παραπάνω παρεμβάσεις δεν σημαίνουν μόνο αύξηση της τουριστικής κίνησης, αλλά και της ίδιας της τουριστικής περιόδου, αφού ο επαγγελματικός τουρισμός διαρκεί κατ’ ελάχιστο 10 μήνες. Την ίδια στιγμή, δημιουργείται ένα domino effect και στον τουρισμό αναψυχής, καθώς ο ταξιδιώτης που γνωρίζει την Ελλάδα με αφορμή ένα επαγγελματικό ταξίδι, θα την επισκεφτεί στη συνέχεια για τις προσωπικές του διακοπές, αλλά και θα τη διαφημίσει περαιτέρω στην πατρίδα του.
3ον/ Ανάπτυξη θεματικού τουρισμού υψηλού επιπέδου
Τουρισμός Σκαφών Αναψυχής και Αθλητικός Τουρισμός Γκολφ
Πρόκειται για δύο τουριστικούς τομείς –σχετικά αναξιοποίητους– με υψηλή προστιθέμενη αξία και τεράστιες προοπτικές για τη Χώρα.
Α. Τουρισμός Σκαφών Αναψυχής
Η Ελλάδα διαθέτει μία αχανή ακτογραμμή που θα ζήλευαν ακόμα και κράτη της Μεσογείου τα οποία έχουν εδραιωθεί ως Yachting Hubs, όπως η Νότια Γαλλία , η Νότια Ισπανία, η Μαγιόρκα κ.α. Μπορούμε και οφείλουμε να πάρουμε τη θέση που μας αξίζει σε αυτή την τουριστική αγορά, προχωρώντας στις κατάλληλες επενδύσεις σε μαρίνες και άλλες παράπλευρες υποδομές. Γίνεται έτσι εύκολα αντιληπτό το επίπεδο του τουρισμού –και το ύψος των εσόδων αντίστοιχα- αν τα Mid, Large, Mega yachts που εδρεύουν σήμερα σε άλλες χώρες είχαν τη βάση τους στην Ελλάδα, καθώς και τις συνολικές προοπτικές ανάπτυξης που θα άνοιγε μία τέτοια εξέλιξη για τη Χώρα μας.
Β. Αθλητικός Τουρισμός- Golf
H Ελλάδα, με 300 μέρες το χρόνο ηλιοφάνεια, ειδυλλιακό τοπίο και υψηλής ποιότητας γαστρονομία, είναι ο καταλληλότερος προορισμός παγκοσμίως για τους golfers. Tι σημαίνει αυτό για την ανάπτυξη του τουρισμού μας μέσα από ένα τρίπτυχο αποτελεσματικότητας;
1. Το άθλημα προσελκύει κοινό υψηλήςοικονομικής ΤουριστικήςΑξίας.
2. To ταξίδι του διαρκεί μέσο όρο 5-7 ημέρες
3. Οι αγώνες διεξάγονται για 10 μήνες το έτος (Φεβρουάριο- Νοέμβριο) άρα ενισχύει την διάρκεια της τουριστικής περιόδου
Φυσικά, για να αναπτυχθεί ο θεματικός αυτός τουρισμός, θα πρέπει να γίνουν οι ανάλογες επενδύσεις και να δοθούν τα αντίστοιχα κίνητρα που θα ευνοήσουν την άμεση δημιουργία κατάλληλων υποδομών αλλά και σχετικής έγκρισης χωροθέτησης που είναι και η τεράστια πρόκληση. Υποδομών, που θα προσελκύσουν ακόμη περισσότερο το ενδιαφέρον της παγκόσμιας κοινότητας golf και θα καταστήσουν την Ελλάδα τον must προορισμό στην Ευρώπη αλλά και όλο τον κόσμο. Εν κατακλείδι, δε χωρά αμφιβολία πως σήμερα η Χώρα μας βρίσκεται μπροστά σε ένα σημαντικό σταυροδρόμι για το αύριο του Τουρισμού. Ένα σταυροδρόμι στο οποίο καλείται να επανατοποθετήσει τη θέση της στην παγκόσμια –ιδιαίτερα ανταγωνιστική– τουριστική αγορά, να επενδύσει σε τομείς που ξεπερνούν την «πεπατημένη στρατηγική» και να ανοίξει νέους ορίζοντες εξέλιξης για την τουριστική της βιομηχανία. Καινούργιες οδούς, που ευνοούν μια ανάπτυξη με πιο μόνιμα και βιώσιμα χαρακτηριστικά, ενώ προάγουν το τουριστικό προϊόν, εκσυγχρονίζουν το παραγωγικό μοντέλο και αναβαθμίζουν συνολικά την εικόνα της Χώρας, δίνοντας παράλληλα τεράστια ώθηση στην ευημερία της οικονομίας και των πολιτών.»
Konstantinos Oikonomou, CEO at Marine Tours, “Reapproaching our “brand”- A holistic strategy for Greece. “
KEYSTONE SPONSOR: Marine Tours @ 2nd Energizing Greece
Energizing Greece FB page – Energizing Greece Linkedin page – Energizinggreece.gr
#BePartOfTomorrowsWorld #EnergizingGreece #EnergizingGreeceActionsConferences #MotivatingGreeks #EnergizingGreeceMagazine #ConnectingGreeks
About 2nd Energizing Greece, 23 Ιουνίου 2022 @ Domotel Kastri – Kastri Gardens