
Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη προχώρησε με αποφασιστικότητα στην υλοποίηση μεταρρυθμίσεων που αλλάζουν την εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό και τις οικονομικές προοπτικές της, σε ένα δύσκολο και απαιτητικό διεθνές περιβάλλον.
Σκοπός και στόχος όλων όσοι συμμετέχουν στο κυβερνητικό σχήμα είναι η Ελλάδα να αξιοποιήσει επιτέλους τα συγκριτικά πλεονεκτήματά της και να πρωταγωνιστήσει σε ένα σημείο του πλανήτη όπου δεν λείπουν οι προκλήσεις αλλά και οι ευκαιρίες.
Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με τον Κώστα Καραμανλή, είμαστε απολύτως πεπεισμένοι ότι χωρίς σύγχρονες δημόσιες υποδομές δεν μπορεί να υπάρξει ούτε πραγματική ανάπτυξη, ούτε προσέλκυση επενδύσεων, ούτε δημιουργία θέσεων εργασίας.
Για τον λόγο αυτό εισάγαμε δύο βασικές καινοτομίες που αφορούν τη φιλοσοφία και τον τρόπο προσέγγισης των υποδομών. Αρχικά, εξαγγέλλουμε έργα μόνο όταν έχουμε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και συγκεκριμένο πλάνο.
Ταυτόχρονα, αναπτύξαμε ένα συνεκτικό και ολοκληρωμένο πλάνο έργων, ένα παζλ, όπου κάθε κομμάτι εξυπηρετεί την κεντρική εικόνα.
Επενδύουμε στα αναξιοποίητα πλεονεκτήματα της χώρας, μετατρέποντας τα πολλά λιμάνια που διαθέτει η Ελλάδα σε υποδοχείς και επιταχυντές της ανάπτυξης.
Δημοπρατήσαμε το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων που έχει δει η χώρα τις τελευταίες δεκαετίες.
Ένα πακέτο έργων ύψους 4 δις € που συνδέουν τους λιμένες της Πάτρας, του Λαυρίου, της Ραφήνας, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης με το τρένο και ενισχύουν τη διασυνοριακή, σιδηροδρομική σύνδεση με την υπόλοιπη νοτιοανατολική Ευρώπη. Ένα μεγαλόπνοο, εφικτό και άκρως αναγκαίο πλάνο για τη χώρα, αλλά και την Ευρώπη.

Για πρώτη φορά τα μεγάλα λιμάνια της χώρας θα εξυπηρετούνται από τον σιδηρόδρομο, εκτοξεύοντας έτσι τις δυνατότητές τους, ιδιαίτερα στο εμπορικό κομμάτι. Έτσι, οι λιμένες μετατρέπονται σε «logistics centers» με κεντρικό στόχο να ενισχύσουμε τις πράσινες μεταφορές και να προσελκύσουμε μεγάλους επενδυτές.
Bασικό μέλημά μας ήταν η αναθέρμανση της κατασκευαστικής αγοράς, μετά από μια δεκαετία υποεπένδυσης και οικονομικής δυσπραγίας.
Θεωρούμε ύψιστη προτεραιότητα για την ελληνική οικονομία την εξυγίανση και ισχυροποίηση των ελληνικών εταιριών και μέσα από τον ανταγωνισμό και τις συνεργασίες, να υλοποιήσουν καινοτόμα, και σύγχρονα έργα σε όλη την επικράτεια.
Σε αυτή την κατεύθυνση είναι σε εξέλιξη συνολικά 20 έργα ΣΔΙΤ προϋπολογισμού 4 δις, καθώς και τέσσερα δημόσια οδικά έργα, συνολικού προϋπολογισμού 1 δις.
Οι διαδικασίες έτρεξαν ταχύτατα, τα εργοτάξια στην Ελλάδα επιστρέφουν και νέες καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας ανοίγουν στον κλάδο.
Το πρόγραμμα έργων μας είναι και μια ανοικτή πρόσκληση στους Έλληνες που εγκατέλειψαν τη χώρα τα χρόνια της κρίσης, ώστε να επιστρέψουν να χτίσουν ξανά τη ζωή τους σε μια καλύτερη Ελλάδα, με ευκαιρίες και δουλειές.
Τα τελευταία δυόμισι χρόνια όμως, έχουμε ξεμπλοκάρει και πολλά μεγάλα έργα που κινδύνευαν να πάνε “στα βράχια”.
Το πιο πρόσφατο παράδειγμα, δεν είναι άλλο από το Πάτρα-Πύργος, όπου η κατάτμηση του έργου το είχε καταδικάσει σε αδράνεια και μαρασμό. Μεθοδικά και αποφασιστικά διαπραγματευτήκαμε με την Ευρώπη και επιστρέψαμε το έργο στον Παραχωρησιούχο, με αποτέλεσμα τα εργοτάξια ήδη να στήνονται.
Δώσαμε ακόμα τεχνική λύση για το Μετρό Θεσσαλονίκης και στο τέλος του 2023 η πόλη θα έχει μετρό. Ξεμπλοκάραμε τους διαγωνισμούς της γραμμή 4 Μετρό Αθήνας, του οδικού άξονα Άκτιο – Αμβρακία και ξεκινήσαμε το Βόρειο Τμήμα του Ε65.
Προχωρήσαμε με τον ΒΟΑΚ στην Κρήτη όπου αναμένουμε εργοτάξια έως τέλος του 2022 στο τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη που υλοποιείται με ΣΔΙΤ και το Νεάπολη -Άγιος Νικόλαος. Το μεγάλο έργο Χανιά – Ηράκλειο ήδη προχωρά και το βασικό ζητούμενο της Κρήτης εδώ και δεκαετίες, γίνεται πραγματικότητα.
Προχωρήσαμε ακόμα το Flyover της Θεσσαλονίκης και το Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη. Στέκομαι ιδιαίτερα σε αυτά τα έργα γιατί εκτός από υψηλή προστιθέμενη αξία, έχουν μία ακόμα, σημαντική, πρωτοτυπία. Είναι τα πρώτα οδικά έργα μαζί με το Χερσόνησος – Νεάπολη που προχώρησαν με διαγωνισμό ΣΔΙΤ.
Για τα παραπάνω έργα έχουν κατατεθεί δεσμευτικές προσφορές και εντός του έτους θα στηθούν παντού εργοτάξια.
Τα έργα που περιλαμβάνονται στο πλάνο μας, υπηρετούν τον εθνικό σχεδιασμό, λύνουν σοβαρά προβλήματα των τοπικών κοινωνιών και κάνουν καλύτερη την καθημερινή ζωή των πολιτών.
Υλοποιούμε με συνέπεια ένα συνεκτικό σχέδιο ανόρθωσης του κλάδου και της χώρας προκειμένου οι επόμενες γενιές να παραλάβουν μια καλύτερη Ελλάδα από εκείνη που μας παρέδωσαν οι προηγούμενοι.
Αυτό είναι το χρέος μας και αυτό υλοποιούμε.
Γιώργος Καραγιάννης, Υφυπουργός Υποδομών: “Με έργα υποδομών αναδεικνύουμε τη στρατηγική θέση της Ελλάδας και προσελκύουμε επενδύσεις” | Date: 05/03/2022 © Energizing Greece Magazine | 1st Edition March 2022 |
| 1st Edition Energizing Greece Magazine | March 2022 |
| Follow the Leaders of “E”, Entrepreneurship, Equity, Economy, Education, Environment, Energy |